Elektrocentrála TP 7 HE AVR: model třífázové elektrocentrály s regulací výstupu pomocí AVR. Výkonný alternátor pohání spolehlivý profesionální motor řady GX s dlouhou životností. Pro zvýšení komfortu obsluhy je motor opatřen elektrickým startérem. Celé soustrojí je pružně uloženo v pevném a odolném ocelovém rámu.
Tato malá, robustní, benzínová elektrocentrála střídavého napětí je svým výkonem max. 7,0 kVA (3 f.) / 4,0 kVA (1 f.) určena převážně "profíkům" pro napájení spotřebičů nejenom typu osvětlení, ručního elektronářadí, elektromotorů nebo svařovacích agregátů, bouracích kladiv, míchaček betonu a pod., ale i např. třífázových spotřebičů citlivých na stabilitu a kvalitu výstupního napětí. Svými rozměry se hodí do pojízdných, opravárenských vozů pro práci v terénu, budování rozvodů vody, plynu nebo na staveniště při zakládání staveb a pod. Celá soustava je uložena na pružných silentblocích ve vyztuženém rámu, svařeném z ocelových trubek o průměru 25 mm. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu soustavy proti případnému poškození a zároveň slouží jako transportní madlo pro snadnou manipulaci. Vzhledem ke své hmotnosti je možné elektrocentrálu opatřit za příplatek transportním kolovým podvozkem. Proto, aby alternátor produkoval napětí 400V / 230V / 50Hz, je motor opatřen automatickým, mechanickým regulátorem otáček tak, aby při jakémkoliv odběru proudy byly otáčky motoru konstantní ve výši 3000 ot./min. Elektrocentrála je opatřena zásuvkami 1x CEE (16A 400V) a 1x Schuko (16A 230V). Ovládání elektrocentrály je velice snadné a jednoduché. Stačí natankovat, elektrocentrálu postavit na vodorovnou plochu, zkontrolovat olejovou náplň motoru, nastartovat otočením klíčku zapalování, počkat pár vteřin na ustálení chodu motoru a do příslušné zásuvky připojit napájený spotřebič. Elektrocentrála splňuje veškeré nároky na elektrickou bezpečnost a je opatřena ochrannými prvky jako je ochrana motoru proti úniku oleje nebo alternátoru proti přetížení. Robustní a pevná konstrukce rámu se nekroutí a spolehlivě tlumí působení vibrací od motoru na podklad. Snižuje se tak hlučnost elektrocentrály a práce je potom příjemnější. Údržba elektrocentrály je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru.elovém rámu.
TECHNICKÉ PARAMETRY
- Rozměry stroje (L x Š x V) (mm)
- 805 x 500 x 500
- Startování
- Elektrické / Ruční
- Elektrický výstup
- 400V / 230V / 50Hz
- Maximální výkon (VA)
- 4000 / 7000
- Technologie regulace el.výstupu
- AVR
- Objem palivové nádrže (litrů)
- 6,2
- Provozní doba při jmenovité zátěži (hod)
- 2,3
- Model motoru
- Honda GX390
- Suchá hmotnost (kg)
- 73
- Třída krytí
- IP 23
- Garantovaná hladina hluku - dB(A)
- 97
- Systém zapalování
- Digitální CDI s proměnným předstihem
- Typ elektrocentrály
- Jednofázový / Třífázový
- Chlazení
- Nucené vzduchech
- Jmenovitý proud (A)
- 10,2 / 17,4
- Jmenovitá frekvence (Hz)
- 50
- Jmenovité napětí (V)
- 230 / 400
- Jmenovitý výkon (VA)
- 3600 / 6500
- Zdvihový objem (cm3)
- 389
- Objem olejové náplně (litrů)
- 1,1
- Typ motoru
- 4-taktní zážehový dvouválec s rozvodem OHV
- Pracovní otáčky motoru (ot.min-1)
- 3000